ابرپتروشیمی کیان سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می‌رسد

ابرپتروشیمی کیان سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی کیان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۷ دو فاز اولفین و hd ابرپروژه پتروشیمی کیان با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳ و نیم میلیارد دلار با تکیه بر توانمندی‌های بومی به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت کیان به نقل از روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، عبدالله یاوری اظهار داشت: «کیان» یکی از بزرگترین مگا پروژه‌های کشور و خاورمیانه است و در ابتدا از ظرفیت شرکت لینده آلمان برای طراحی و همچنین مرحله اجرا استفاده کرده‌ و به دنبال آن یک قرارداد تحت عنوان EPC با شرکت لینده آلمان منعقد می‌شود اما متاسفانه در سال ۱۳۹۶ و پس از پیاده سازی ۶۰ درصد پروژه تا مرحله فید (عمده کار اصلی مهندسی) به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه کار متوقف شد و مدیران شرکت تصمیم گرفتند از ظرفیت های داخلی کشور استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت اویک (OIEC) وارد مذاکره شده و کار در قالب EPC به این شرکت واگذار می‌شود، ادامه داد: طبق طرح توجیهی تهیه شده، رقم کل پروژه معادل سه و نیم میلیارد یورو ارزش‌گذاری شده و اعتبار نیاز دارد. همچنین مقرر شده تا ۸۰ درصد منابع مالی مورد نیاز از طریق فایننس و مابقی از طریق آورده سهامداران تامین شود و تا امروز ۲۴۰ میلیون یورو از محل منابع آورده سهامداران به پروژه تزریق شده است.
یاوری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۷ دو فاز اولفین و hd این ابرپروژه به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، یادآور شد: هم اکنون ۵ بسته پیشنهادی برای انتخاب فاینانسور در اختیار داریم که در حال مذاکره هستیم تا بهترین گزینه را انتخاب و فاز اجرایی را در اسرع وقت آغاز کنیم.
عضو هیت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان خواستار مرتفع کردن پیچیدگی‌های اخذ مجوزها شد و تاکید کرد: بدون شک در این صورت روند جذب سرمایه‌گذار کوتاه و تسهیل و برنامه ها با واقعیت منطبق می شود.

keyboard_arrow_up